mandag 25. februar 2008

Del 7: Wiki:

Her var det mye stoff. Jeg anbefalte en film: The Kiterunner og boka Applaus. Wiki er en brukerstyrt webverktøy. Brukerne bestemmer emner og kan rette på ting som de mener er feil.
Det er en samarbeid mellom de forskjellige brukerne. Aberet er at det kan komme frem feil opplysninger. På "Princeton Public Library" så jeg på bokanmeldelsene. Jeg fant boka om Iris Murdoch som jeg har lest. Dessuten fant jeg to bøker i min bokhylle: Ebadi "Iran våkner" og McCourt "Teacher man". Artig å se at jeg kan ha nytte av bokanmeldelser på engelsk.

Jeg meldte meg på Wikia og håper å få nytte av bl.a. Biblioteksats. Denne er blitt flyttet til "Norskbibliotekforening.wikispaces". Til slutt så jeg på Navigasjon (Venstre fil). "Utmerkede
artikler". Her blir det nevnt 124 av t.s. 154 176 artikler.
"Anbefalte artikler" hadde 365 artikler som skal være spesielt leseverdige. Her gjelder det artikler på norsk. Artikler på engelsk var selvfølgelig lang flere i antall.

Jeg synes kurset har mye å lære oss. Blir vi noen gang utlærte?? Gleder med til 2.saml. for å lære mer!

Hilsen Beany

Ingen kommentarer: