lørdag 5. april 2008

Del 20: Om E-læring:

E-læring er å lære på nett utifra dine egne forutsettninger. Et godt eksempel er
måten vi brukte "23 ting om 2 null" Alle kunne bruke den tiden de trengte og
blogge sine svar utifra interesse og behov for å lære nye ting. Vi lærte om blogging, wiki og diverse sosiale nettverk.

Noe nytt som vi ikke brukte på kurset, var Google Apps. Her har vi Google Apps
Educator. Vi kan benytte oss av det vi har på vår iGoogle side f.eks. Gmail, Google Talk m.m. Dessuten kan vi få kalender, Page creator m.m. De har 2 ting som er gratis, Standard og Utdanning. Den tredje løsning i Educator er for profesjonelle aktører.

Jeg ble begeistret for Moodle. Her var det mye forskjellig du kunne benytte.
Jeg likte godt Norsk undervisning i Europa= NUIE. På hjemmeside fant jeg to ting som jeg ble likte godt, begge to under litteratur. De hadde "Norske klassikere i digitalform". Her fant jeg bl.a. Wergelands saml.skrifter. Disse var
utarbeidet av Univ. i Oslohttp://www.nuie.no//mod/resource/view.php?id=190

På samme NUIE side finner du "Om Ibsen på mange språk" Mange land har laget sin egen Ibsen-side. Du klikker på et land og whoops, opp popper diverse sider på mange språk. Mange bruker dog engelsk.
http://www.nuie.no//mod/resource/view.php?id=191

Jeg meldte meg inn her og har da anledning til å melde meg på diverse kurs.
Klikk på "dokumentasjons prosjektet" og du får opplysninger om denne!

Hilsen Beany

Ingen kommentarer: